Αναρτήθηκε από: Νικόλας | 25 Απριλίου 2006

Ελλήνων Πάσχα

Για αρχή το παραδοσιακό … Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά!
Στο δια ταύτα τώρα. Ο Κύριος μπορεί να ανεστήθει, το Άγιο Φώς μπορεί να βγήκε (και όπως λένε οι ειδήμονες, βγήκε άνετα, χωρίς πολλά ζόρια, άρα τον "πάει" το νέο Πατριάρχη Ιεροσολύμων ο Μεγαλοδύναμος), άρα και για φέτος τη πήραμε τη παράταση (λένε ότι όταν δεν βγει το Άγιο Φώς, θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία). Υποτίθεται λοιπόν, ότι το λάβαμε το χαρμόσυνο μήνυμα, ότι μια ελπίδα την έχουμε μέσα μας, ότι όλα τελικά πάνε καλά και όπως και να το κάνεις μετά τη κατάθλιψη (κατάνυξη, για κάποιους άλλους) της Μεγάλης Εβδομάδας σήμερα (πρώτη μέρα και στο γραφείο) θα το έχεις το ευχάριστο μέσα σου. Λίγο πιο ευδιάθετος θα είσαι (έτσι λένε).
Εγώ πάντως πρωί πρωί ξύπνησα με εφιάλτη και στο δρόμο για τη δουλειά τον είδα τον πρώτο νεκρό της ημέρας. Κάποιος άτυχος (δεν ξέρω αν ζεί ή κάνει παρέα τους τυπάδες του Αρκά, εύχομαι το πρώτο) είπε πρωί πρωί να συναγωνιστεί ένα αυτοκίνητο. Διαπίστωσε ο δύστυχος, ότι τελικά τα αυτοκίνητο είναι πιο σκληρά από το ανθρώπινο σώμα.
Συγνώμη, αλλά ούτε εγώ είχα όρεξη πρωί πρωί, να βλέπω την άσφαλτο στα κόκκινα, αλλά μου ήρθε κάπως απότομα. Βαρέθηκα να ακούω και μια ολόκληρη βδομάδα για αυτό το χαρμόσυνο μήνυμα της Αναστάσεως και με επανέφερε κάπως απότομα στην πραγματικότητα το πρωινό (δυσάρεστο) θέαμα που αντίκρισα.
Έστω θα μου πείτε, όλα μέσα στη ζωή είναι. Το δέχομαι, αλλά το παράπονό μου το λέω. Προσωπικά σιχαίνομαι το Πάσχα. Οι λόγοι είναι απλοί και καθαρά προσωπικοί. Μου τη δίνει όλη αυτή η καταναγκαστική κατάθλιψη που πρέπει να έχω για μια ολόκληρη εβδομάδα, η στέρηση από κάθε απόλαυση (για κηδεία ετοιμάζεσαι σου λένε – εδώ απότομα σου έρχεται και δεν ξέρεις κατά που να κάνεις, μα να κάθομαι να προετοιμάζομαι κιόλας;!) Και ξαφνικά, μέσα στα στην άγρια νύχτα, θα πρέπει να βγάλω τις πλερέζες, να λάμψει το χαμόγελο και εγώ να χεστώ από τη χαρά μου, γιατί ο παπάς, λέει δύο απλές λέξεις … Χρηστός Ανέστη! Καλά όχι ότι οι περισσότεροι χαίρονται για αυτό το γεγονός (χέστηκαν), αυτό που τους ενδιαφέρει είναι ότι σε περίπου 8 ώρες ξεκινά το Μεγάλο Φαγοπότι, αυτό που απαιτεί ως απαραίτητο συστατικό στο τραπέζι να είναι η υψηλή χοληστερίνη, τα τριγλυκερίδια και κάθε μορφή απαγορευμένου λίπους. Όλη η Ελλάδα τελικά έχω την εντύπωση ότι εκτιμά τόσο πολύ αυτές τις δύο λέξεις, γιατί σημαίνουν την έναρξη της μεγαλύτερης κραιπάλης (και μάλιστα δικαιολογημένης από Θεό και Άνθρωπο). Εγώ όμως δεν τρώω αρνί, δεν τρώω οτιδήποτε κάνει «μπέε». Ξέρω είναι ψυχολογικό το θέμα, έχω να φάω αρνί από τότε που είδα να σφάζουν ένα κατσικάκι στην αυλή ενός σπιτιού στο Πλατύστομο που είχα πάει για διακοπές. Ξέρω ότι στην ηλικία που είμαι τώρα θα έπρεπε να το έχω ξεπεράσει, αλλά το θέμα είναι ότι έχω να φάνω αρνί πάνω από 15 χρόνια. Και όχι δεν το έχω μετανιώσει ούτε μια στιγμή. Δεν το έχω μετανιώσει γιατί αν θέλετε γουστάρω πολύ την μούρλα αυτή, γουστάρω πολύ που τουλάχιστον τη μία και μοναδική στιγμή μέσα στο χρόνο που είναι υποχρεωτική η κατανάλωση αμνών και εριφίων έχω κάποιο σημαντικό (και προπάντων αδιαπραγμάτευτο) λόγο για να αρνηθώ να συμμετάσχω σε όλη αυτή τη κοροιδία.
Έχουμε καταντήσει το έθιμο των βλάχων (δεν το λέω υποτιμητικά), να γίνει έθιμο όλης της Ελλάδας, γιατί η αλήθεια είναι ότι το σούβλισμα του οβελία, είναι έθιμο της ηπειρωτικής Ελλάδας και όχι της νησιωτικής. Και όποιος έχει αντιρρήσεις, ας κάνει ένα κόπο να ρωτήσει τη γιαγιά του ή τον παππού του (εφόσον κατάγονται από κάποιο νησί) αν σούβλιζαν αρνί κάθε Πάσχα.
Τέλως πάντων, καλή χώνεψη σας εύχομαι και καλή απελευθέρωση!

Υ.Γ. Ευτυχώς μου έφτιαξε το κέφι το "βλάσφημο", "αιρετικό" κείμενο από το Don’t Kiss The Frog

Σχολιάστε

Kατηγορίες

