Αναρτήθηκε από: Νικόλας | 30 Μαΐου 2006

Other peoples comments

Εκεί που βολόδερνα σαν την άδικη κατάρα μέσα στη μπλογκόσφαιρα, έπεσα σε κάποια ενδιαφέροντα … comments!!! Ναι, comments (θα αρχίσω flame, αλλά δεν μπορώ να κρατηθώ!)

Από αυτό το post, έχουμε το παρακάτω comment

Egw prosopika, den eimai kai para poli iper tou monotonikou pantws. To epixeirima mou einai mono oti o ploutos tis ellinikis glwssas einai terastios, kai me ti xrisi tou monotonikou periorizetai.

Δεν με γελούν τα ματάκια μου, αλλά ο κύριος που εκφράζεται κατά της χρήσης του μονοτονικού, γράφει το comment σε greeklish! Αγαπητέ φίλε, εδώ δεν γράφεις στα Ελληνικά, το μονοτονικό σε πείραξε;!

Παρακάτω συνεχίζει (πάντα σε greeklish)

Ma to oti ipirxan polloi tonoi, simaine apla oti mporouses na doseis se mia leksi perissotero "vathos" an mporeis na katalaveis ti ennoo. Perissotero noima i sinaisthima. Den ta ksero kai ego, alla otan mia leksi pairnei gia paradeigma dasia, i okseia, i perispomeni proferetai diaforetika, kai allazei kai to noima tis leksis. Etsi nomizo toulaxiston. Gia paradeigma, i kineziki glossa exei nomizo 4 diaforetikous tonismous, pou ayto kai mono simainei oti mia leksi mporei na exei 4 diaforetikes ennoies. Gi'ayto kai theoreitai i pio diskoli glossa.

Οι τόνοι στην αρχαιότητα χρησίμευαν για τη σωστή "τοποθέτηση" που λένε και στις μουσικές ακαδημίες. Με απλά λόγια ήταν "οδηγίες" για την αναπνοή. Με το καιρό ο άνθρωπος (και δη ο Έλληνας) εξελίχθηκε και έμαθε να αναπνέει και να λέει σωστά τις λέξεις. Αν προσθέσεις και το γεγονός ότι από τη καθαρεύουσα, πήγαμε στη δημοτική, τότε ήταν λογικό να καταργηθούν και οι περιτοί πλέον τόνοι.

Η κινέζικη γλώσσα έχει πράγματι τέσσερις διαφορετικούς τόνους, οι οποίοι πράγματι δίνουν στη λέξη διαφορετική εντελώς έννοια, στο πολυτονικό σύστημα όμως δεν ισχύει αυτό.

Επιπλεόν η κινέζικη δεν είναι δύσκολη. Ξέρω αρκετούς Έλληνες που τη μιλάνε μια χαρά και την έμαθαν σε έξι μήνες (βέβαια ακόμα τη μαθαίνουν, αλλά πώς να μάθεις 1500+ ιδεογράμματα;!)

Από άλλο post στο ίδιο blog (btw. ωραίο blog) έχουμε το παρακάτω comment

Dimitri poli oraio post! Exo na kanw tis eksis paratiriseis: Olos o kosmos gnorizei oti oi kommounistes einai oi kaliteroi stin propaganda. Etsi loipon, pistevo oti otidipote mporoun na to anagoun se kommounistiki theoria kai na to parousiasoun opos nomizoun prokeimenoun na epitixoun to skopo tous.

[ … ]

Όλος ο κόσμος γνωρίζει ότι οι κομμουνιστές είναι οι καλύτεροι στη προπαγάνδα;! Οι καλύτεροι στη προπαγάνδα είναι η Εκκλησία, αγαπητέ. Πώς αλλιώς εξηγείς το γεγονός ότι μας έχουν φλομώσει στο δούλεμα εδώ και 1000 χρόνια. Μία παρθένα, έφερε στο κόσμο ένα παιδί, μυρίζοντας έναν κρίνο. Στη συνέχεια αυτό το παιδί (όταν μεγάλωσε) περπάτησε στο νερό, έκανε το νερό κρασί και ανέστησε νεκρούς! Βέβαια όλα αυτά είναι λογικά εφόσον αυτό το παιδί είναι ο Υιός του Θεού! Επιπλέον, δεν πρέπει να ξεχάσουμε ότι έφτιαξε ολόκληρο το σύμπαν σε επτά ημέρες, τον δε άνθρωπο το έφτιαξε από λάσπη (χώμα + νερό = λάσπη) και τον εξοβέλισε από το παράδεισο, γιατί δάγκωσε ένα μήλο. Εκτός αυτού, όλοι οι άνθρωποι (τα δισεκατομύρια που υπάρχουν) είναι παιδιά του Αδάμ και της Εύας, άρα όλοι μας είμαστε αιμομίκτες! Βέβαια θα μου πείτε, η Παλαιά Διαθήκη (η οποία είναι δημιουργία των Εβραίων) είναι αληγορική, δεκτόν, τότε γιατί μας τρομάζουν με τη Κόλαση και μας υπόσχονται το Παράδεισο. Θα μου πείτε γιατί είναι έννοιες, κατάσταση του πνεύματος και όχι τόποι υπαρκτοί και αυτό δεκτόν, άρα αφού όλα αυτά τα ξέρουμε, γιατί συνεχίζουν να μας λένε το παραμύθι; Μήπως γιατί μας θεωρούν μικρά παιδιά ακόμα; Πιθανόν!

Είχα δεν είχα πάλι τα έβαλα με την εκλλησία … βρέ πανάθεμά με!

Advertisements

Responses

  1. Νικόλα γεια σου!

    Σε ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια για το blog. Εγώ δεν πρόκειται να σου απαντήσω γιατί χρησιμοποίησε greeklish και όχι ελληνικά αυτός που έκανε το σχόλιο. Ούτε θα δικαιολογήσω αυτά που είπε. Ο καθένας έχει την γνώμη του και αν το δει αυτό και θέλει θα σου απαντήσει…

    Ελπίζω ο σκοπός σου να μην ήταν απλά ένα flame, έχω μάθει καλά από αυτά και δεν αξίζει να ασχολούμαι!

    Φιλικά,
    Δημήτρης

  2. Σαφώς και ο καθένας έχει τη γνώμη του, σαφώς και δεν περιμένω να μου απαντήσεις, σαφώς και δεν θέλω να ξεκινήσω flame.
    Αλλά 1. μου φάνηκε υπερβολικό να υπερασπίζεσε το πολυτονικό και να γράφεις με greeklish και 2. τα παίρνω όταν τα βάζουν με τα κομμούνια, ειδικά όταν τα εξισώνουν με τα λαμόγια της εκκλησίας ή ακόμα χειρότερα με φασιστάκια.

  3. Agapite author tou parapanw post, pou opws les kai esi, grafeis oti sou katevainei sto kefali.
    Ws pros ta greeklish, exw na sou pw oti den theoro oti yparxei eytheia sxesi metaksi greeklish kai swstis xrisis tis ellinikis glossas. Se blog grafoume, den kanoume dimosieysi stin Akadimia Athinwn, ektos an esi nomizeis oti aytoi pou grafoun se greeklish, den kseroun na miloun kai na grafoun sosta ellinika. Synepws theoro to sxolio sou astoxo.
    Ws pros to thema tou monotonikou, dieykrinisa sto comment, oti den gnorizo kai oti oti grafo, to grafo me epifilakseis. Apla einai aytonoito oti oi tonoi gia na iparxoun, kapoio skopo eksipiretoun. Ara afairontas tous, anapofeykta afaireis kai ena kommati tis glwssas. Gi ayto kai egrapsa oti meiwnetai o ploutos tis. Kai i allagi apo kathereuousa se dimotiki, perilamvanei to monotonismo. Den einai 2 aneksartita gegonota. Milontas loipon gia xeirotereysi tis glossas, ennoo oti i idia i dimotiki (pou perilamvanei kai to monotoniko), einai epizimia gia tin elliniki glossa. Sxetika me ta kinezika kai ego gnorizo atoma pou ta mathainoun, alla den mou exei pei kaneis oti tin mila mia xara stous 6 mines! Vevaia mporo na dextw oti esi kaneis parea me dianoies, opote einai logiko na tin miloun toso kala!
    Kai telos, gia tous kommounistes, exw na pw mono oti einai to ligotero afelis i sigkrisi pou kaneis me tin Ekklisia peri propagandas, giati ego den eida pouthena i Ekklisia (me ola ta strava tis, to dexomai) na afinei to lao na peinaei kai na min ton afinei na spoudazei, i na ton odigei stin eksathliosi, kai o laos na nomizei oti ola ayta ginontai gia to kalo tou! Giati ayto simainei propaganda: na mou les esi oti peinas, kai ego na se peitho oti den peinas, kai na to dexesai adiamartirita. Kai mallon, fainetai oti den thimasai tin Roumania twn 1980’s me ton Tsaouseskou.
    Kai gia na kleiso, ego sti thesi sou, an eixa antirriseis gia kati pou diavasa se ena blog, tha tis dimosieya sto idio to blog, kai oxi ek tou asfalous, se kapoio allo pou einai mallon apithano na diavastei apo to tin omada tou arxikou blog.
    Ayta! O Xristos mazi sou.

  4. A! Kai tora mporo na katalavo gia pio logo exeis toso megalo provlima me to politoniko kai tin kathareyousa. Edo den ksereis na grafeis stin dimotiki (υπερασπίζεσαι και οχι υπερασπίζεσε), pws na grapseis stin kathareyousa?

  5. xristianoi xristianoi! mi parekklinete adelfia!!
    oloi sto dromo tou theou porevomaste!
    sto mono pou tha simfoniso me ton author einai gia tin ekseliksi tou monotonikou.
    se ola ta alla diafono kai nomizo oti kapoia pramata ta eipe xoris na to xei polipsaksei to thema.
    opos eipe kai o «filos» se blog grafoume oxi se panepistimio.
    jesus saves!

  6. @»filos»: Μην κάνεις το εύκολο «λάθος» να συγχέεις μία ιδεολογία (ή έστω μία πολιτική άποψη) με τη διακυβέρνηση, όπως δεν κάνω το λάθος να συγχέω τις διδαχές της θρησκείας – της οποιασδήποτε θρησκείας – με τους ιεράρχες. Ο Τσαουσέσκου ήταν ένα φασιστάκι ντυμένο στα κόκκινα. Δεν σου ζήτησα να μου εξηγήσεις την άποψή σου, γιατί τη σέβομαι, αλλά διαφωνώ και αυτή ακριβώς τη διαφωνία μου έγραψα, άλλωστε το blog δεν είναι βήμα διαλόγου, αλλά σχολιασμού (κατά την άποψή μου). Από εκεί και πέρα όπως λέει ο κύριος toolman «oloi sto dromo tou theou porevomaste!»

    @toolman: θα άνοιγα διάλογο σχετικά με το αν έχω πολυψάξει ή όχι το θέμα, αλλά πρωτίστως δεν καταλαβαίνω σε ποιό από τα θέματα αναφέρεσαι. 🙂

    Πάρ’ αυτά σας ευχαριστώ για τα σχόλιά σας και για το κόπο που κάνατε να διαβάσετε την άποψή μου.

  7. ela nikola, gia ti kineziki elega oti de to xeis polipsaksei giati theoro oti mazi me ta arxaia ellinika einai oi diskoloteres glosses sto na tis mathei kapoios.
    a kai episis an kai simfono mexri ekei pou de paei me thn apopsi sou gia tous rasoforous theoro akiri thn topothetisi sou. itheles na peis kati kai adrakses thn efkairia!
    sy eipas:Είχα δεν είχα πάλι τα έβαλα με την εκλλησία … βρέ πανάθεμά με!

    sorry, aplos pistevo pos tha tan kalitero na empaines sta comments kai na ta leges afta.
    de leo oti ekanes lathos, alloste gia na mai eilikrinis goustara pou oxi mono mas diavases alla ekanes kai post!
    kai se teliki analisi o kathenas mporei na grafei oti thelei!! afti einai kai i ousia ton blogs!
    ride on!

  8. @toolman: Πρίν σου απαντήσω, διάβασα το comment σου πέντε φορές. Για την Κινέζικη, το έχω ψάξει αρκετά και είχα πολύ στενή επαφή με Έλληνες που έχουν σπουδάσει στη Κίνα και με Κινέζους. Είχα μάλιστα και τη τύχη να κάνω και κάποια μαθήματα Κινέζικα (κατηγορίας νηπιαγωγίου) από καθηγήτρια Ελληνικής Φιλολογίας, Κινέζα! Λατρέυω τη Κινέζικη κουλτούρα, τη Κινέζικη παράδοση και τη Κινέζικη γλώσσα (μακάρι να είχα το χρόνο να μάθω τη γλώσσα τους). Αν δεν είχα κάνει αυτά τα ελάχιστα μαθήματα δεν θα εξέφραζα αυτή την άποψη, αλλά προπάντων δεν θα εξέφραζα αυτή την άποψη αν δεν είχα μιλήσει και συναναστραφεί με ανθρώπους που είτε έχουν ζήσει στη Κίνα, είτε γνωρίζουν τη γλώσσα.
    Όσο αφορά τους ρασοφόρους, δεν κρύβω ότι τα έχω με την Εκκλησία όπως και δεν κρύβω τις πολιτικές μου καταβολές και πεποιθήσεις. Πράγματι το comment του «filos» μου προκάλεσε την ανάγκη να τα βάλω για ακόμη μία φορά με την Εκκλησία και καταλαβαίνεις ότι δεν είναι άδικος ο συσχετισμός. Είναι γνωστή η (λανθασμένη) άποψη (η οποία προέρχεται από την Εκκλησία) ότι τα κομμούνια είναι όλοι άθεοι και κατά συνέπεια και εχθροί της Εκκλησίας. Την δικαιολογώ όμως όταν είναι γνωστοί οι πραγματικοί λόγοι, οι οποίοι δεν είναι άλλοι από το ποιός βοσκός έχει τα περισσότερα πρόβατα! Δεν είναι επί του παρόντος και φέρνει μεγάλη ανάλυση και συζήτηση.
    Όσο αφορά για το αν έπρεπε να σχολιάσω ή όχι στα αρχικά post, θα σου πω το εξής. Το κάθε post εκφράζει κάποιες απόψεις του γράφοντα. Ο δικός μου σχολιασμός δεν θα αφορούσε το post, αλλά ένα σχόλιο. Κατά συνέπεια 1. θα ήμουν εκτός θέματος και 2. εφόσων θέλω να εκφράσω την άποψή μου, γιατί να μην τη κάνω στο δικό μου «βήμα». Άλλωστε για αυτό υπάρχει το trackback 🙂 , για να «γνωστοποιήσω» μία νέα άποψη. Πιστέυω ότι έκανα ορθή χρήση του netiquete σεβόμενος τόσο τους αρχικούς συγγραφείς των post όσο και αποφεύγοντας να κάνω το blog σας πεδίο δικής μου αντιπαράθεσης. Σέβομαι τις απόψεις σας, σχολιάζω επ’ αυτών και αν κάτι άλλο μου προξενεί την ανάγκη να εκφέρω μία άποψη τότε θα το κάνω στο δικό μου blog, κάνοντας χρήση του trackback.
    Όπως θα δείς και κάτο από τα post (στο wordpress) υπάρχει και αυτή η υπόδειξη, «You can leave a response, or trackback from your own site.»
    Και επειδή έχω την αίσθηση ότι το θέμα θα πρέπει να κλείσει, δεν έχω καμία προσωπική διαφορά εναντίον κανενός, απλά όταν διαφωνώ με μία άποψη το λέω και το ίδιο περιμένω από όσους κάνουν το κόπο να διαβάσουν τις δικές μου απόψεις.
    Σημ. Απέρριψα δύο comments από άγνωστο, ο οποίος δεν σχολίαζε, αλλά έβριζε, χωρίς καν να αιτιολογεί του λόγους των ύβρεών του (και για τον οποίο έχω σοβαρές υποψίες ότι είναι προσωπικός φίλος, ο οποίος αρέσκεται στο να δημιουργεί flames). Αν ο άγνωστος, αιτιολογούσε έστω τους λόγους του μένους του, τότε θα άφηνα τα comments.

  9. me kalipses mporo na po pliros! kai gia na kleisei entelos i «antiparathesi» thelo na sou po pos POLI KALA ekanes oti ekanes, opos to aitiologises eilikrina de mporo na po kati!
    apla to olo prama ksekinise epeidi ,esfalmena ofeilo na omologiso, nomizame oti ekanes empathi sxolia kai kritiki, kati pou den ififstatai.
    telos panton, as valoume stin «pareksigisi» mia teleia.

    pano kato ta idia leme pantos!


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: